Kincses Kalendárium

Kincseim: gyermekeim, családom, barátaim, hitem, olvasmányaim, emlékeim...

2011. február 1., kedd

Van-e wc az Isten országában?

A címben szereplő, enyhén provokatív kérdéshez majd a poszt végén fogok visszakanyarodni :).
Először is Kristóf és az ő udvarlási szokásai. Múlt hét szerdán Lili anyukája elvitte a gyerekeket és egy harmadik ovistársukat, Pannikát a könyvtárba mese-felolvasó estre. Mesélték utána, hogy a fiam milyen fantasztikusan udvarol, ilyeneket mondott, hogy " olyan vagy, mint egy rózsaszínpettyes katicabogár", "szép a sapkádon lévő pipacs", "gyere kicsim 2 puszi és mehetsz" és ami a csövön kifér.
Mindezek után kiderült, hogy a fiam ezeket nem ám a szerelmének-menyasszonyának - alias Lili - mondta, hanem bizony Pannikának...Lili előtt természetesen...eszméletlen.
Pénteken hazafelé az oviból ki is kérdeztem Kristófot:
Én: Kristóf, ki most Neked a Lili
K.: A barátom
 Én: Nem a menyasszonyod?
K.: Most már nem...
Én.: vége a szerelemnek?
K.: nem...a szerelemnek még nincs vége...még a farsangig tart a szerelem, utána lesz vége
Én.: és utána ki lesz a szerelmed?
K.: Hát a Panni!

Lehet gyanakodnom kellett volna, hogy egy ideje már nincs féltékenység amiatt, ha a Lili mással is játszik... :)



A hétvégén - általában - igyekszünk eljutni templomba is. Most Romhányban történt mindez. Saci hátul maradt Apával és nagyiékkal és rutinosan még az olvasmány előtt elaludt.
Mi Kristóffal előre mentünk, konkrétan a legelső sorba, mert onnan szereti a misét nézi, olyankor nem unatkozik, mert látja mi történik, s egészen élvezhető a mise számomra is, tudok rá figyelni.
Amíg vártunk a kezdésre beszélgettünk egy jót. Beszélgettünk az örökmécsesről, hogy az jelképezi, hogy Isten mindig velünk van, beszélgettünk a halálról, hogy előbb-utóbb mindenki meghal, én is meg fogok, valószínűleg én fogok előbb meghalni, de akkor is az anyukája leszek-e, mondtam, hogy igen de már csak a szívében leszek vele, és fentről figyelem. Beszélgettünk arról, hogy az Isten országába ha majd bekerül a halál után, ott lesznek azok a dédpapái ,akiket nem ismert. Ez nagyon érdekelte, mert a mise során többször kérdezett,t pl. hogy a dédipapák ott állna-e a Jóisten mellett?, és a mise végén a gyertyát is értük gyújtottuk.
És aztán egyszer csak megkérdezte, hogy " Anya! Van WC az Isten országában? " (nem, nem kellett pisilnie) Nos internet, nem tudom mi erre a teológiailag helyes válasz, de remélem nem átkoz ki az egyház azért, mert én bizony azt mondtam, hogy van :)
És ekkor bejöttek a ministránsok és Gyuri atya, és elkezdődött a mise..

2 megjegyzés:

  1. Miért nem kérdezted meg Gyuri atyát? Erről biztos van kialakult véleménye... :-)

    VálaszTörlés
  2. Téééényleg :)

    Bár lehet nem baj, hogy ez ott nem jutott eszembe, és nem mondtam azt Kristófnak, hogy majd megkérdezzük Gyuri atyát, mert simán felment volna hozzá az oltárhoz :))
    De majd ha legközelebb találkozunk, megkérdezem :)

    VálaszTörlés