Kincses Kalendárium

Kincseim: gyermekeim, családom, barátaim, hitem, olvasmányaim, emlékeim...

2010. november 21., vasárnap

Costes...sőt inkább COSTES

Még az év elején részt vettem egy vacsoracsatához hasonló főző versenyben a Fidelitason belül. Ez egy vacsoracsata jellegű mulatság volt, 5 csoportban versenyeztek a résztvevők, egymás ételeit pontozták. A csapatomban nem én nyertem, de mivel a döntőre a nyertesünk nem tudott eljönni engem kért fel, hogy helyettesítsem. Meg is nyertem :))).  A főnyeremény egy kétszemélyes vacsora volt Magyarország első Michelin-csillagos éttermébe, a Costesbe.
 Fantasztikus ételeket ettünk. Illetve fantasztikus falatokat :). Azt hiszem, hogy az alkotó a tökéletes falatot próbálta megalkotni a számunkra, legalábbis a mennyiségek alapján ez a gyanúm. Természetesen ez nem baj. Ilyen helyre nem azért megy az ember, mert jól akar lakni. Azért megy, hogy formabontó ízösszeállítások harmóniáját élvezze. És ezt meg is kaptuk. Nagyon drága a Costes, de nagyon bánom, hogy nem engedhetjük meg magunknak rendszeresen, mert megéri az árát. Szerintem.
Ami az időpontot illeti , azért vártam ilyen sokáig a nyeremény felhasználásával, mert természetesen egy ilyen értékes ajándékot az ember alkalomhoz szeretne kötni. Ez valahol racionális igény is :)))). Szóval a férjemmel anno november 14-én a 19. születésnapomon ismerkedtem meg, és hamarjában össze is jöttünk. Szerelmünk töretlen és idén volt a 10. évfordulónk :). Nos nem adom meg hány éves vagyok, ez a megadott adatokból simán kiszámolható :). Így ezt ünnepeltük a Costesben.
A voucher 5 fogásos degusztációs menüt tartalmazott borkísérettel.
  Az előétel előtt kaptunk pár falatkát. Először egy pohárban kaptunk camparis jégkását narancshabbal. ezt tutira meg fogom csinálni egyszer...majd ha lesz fagyasztónk, mert a régi elromlott, és kilomtalanítottuk...
A következő elő-elő falatka a tökmagba forgatott pillecukor (marshmallow). Ami nagyon pimasz, merész ízpáros volt, de nagyon bejött, ezt tutira kipróbálom, lehet már a hétvégi szülinapi bulira (Kristófé). Emellett csicsókahab volt kaviárral, szintén kellemes, illetve krumplileves sonkahabbal - egy kisebb pohárban - került terítékre.
   Az igazi előételünk: Kacsamáj terrine , tonkababbal ízesített birsalma consommé, savanyított gyöngyhagyma volt. Erről fényképem is van :) Nem tudom miért, de ennek az ételnek az illata teljesen a vietnámi ételek illatának emlékét hozta elő. Nem tudom pontosan, hogy a birsalma, a gyönyghagyma, vagy a tonkabab, vagy ez így együtt okozta-e, mindenesetre nagyon váratlan volt és jól esett. A bor a Miklós pincészetből a Nirvana volt. Ízlett.


    A leves Céklaleves, frissen marinált heringgel, torma sorbet-tel volt. A hering nem ízlett, a cékla krém leves és a torma sorbet viszont jó volt.  A levesről nincs fényképem. Ehhez egy Fuchsli nevű bort kaptunk. Ez nem volt egy igazán jól sikerült választás, ezt később a pincérek is elismerték azzal, hogy a céklához elég nehéz hozzá illő bort választani.
    A főétel a menü szerint Őz hús volt, de a valóságban szarvast kaptunk :). Őzfilé, zölddió , fűszeres birsalma püré, „poivrade” mártás. Finom, omlós, különleges. A zölddió házilag marinált volt, a legjobb falat az egész fogásban :). A bor hozzá Duennium volt. Tetszett.

A desszert Mangó ravioli, kókuszos rizspuding, lime és gyömbér sorbet volt.  Nos itt kell elmondanom, hogy ezeknek a különleges és modern éttermeknek szerintem nem erősségük az édesség....vagy lehet, hogy nekik erősségük, csak az én ízlésvilágom mást nevez édességnek. Ezek inkább könnyű kis frissítők voltak. A rizspuding ízlet nagyon, a gyömbéres sorbet már vietnámban meglepett, itt kellemes ismerősként üdvözöltem :).
A fő desszerttál sokfélét tartalmazott. Sült zöldalma terrine, fahéj mousse,
porított karamell , calvados fagylalt. Minden nagyon finom volt, főleg a portott karamell, és a sült zöldalma terrine. A bor hozzá Mesés 2008 ‐ Bodrog Borműhely. Nagyon finom édes bor.
A séf utófalatkákkal is meglepett minket :) Ezek is különlegesek voltak és finomak. A pohárban calvadosos jégkása volt, rajta tejszínhab, megszórva vaníliás keksz morzsával. A kocka alakú az tökmagolaj zselé. Majd legbelül földi cseresznye fondantba és csokiba mártva. E legutóbbi volt a koronája a "falatozgatásnak" :).





     Összegzésként elmondható, hogy a minden falat mellé egy pohár bor nincs egyensúlyban egymással, így elég szépen becsíptem a vacsora végére, nem volt ami felszívja :). Az ételek közül a kacsamájas fogás, a borok közül a Nirvána lett a kedvencem. Plusz az elő-elő és utó falatkák voltak amik igazán  emlékezetesek lettek :).
Megbeszéltük, hogy az 50.-re (évforduló) újra elmegyünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése